Automate your Marketing
with Womplify




 
nurul's FotoPage

By: kasih klasik

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  >  >>]    [Archive]
Friday, 9-Oct-2009 15:44 Email | Share | | Bookmark
::Aidilfitri part 2::

 
 
 
Salam
Ok kita sambung raya part 2 pulak…
Malam tu jugak kami anak beranak ni balik ke sabak bernam..
Sabak bernam ni umah embah (nenek) aku…orang jawa..hehehehe
Setiap kali raya mmg kami akan berkumpul kat sane…
Aku tak balik n9 pun..sbb mak aku pun balik kg dia ni..
mak dan arwah abah aku sekampung okeyyyy....
Sampai kajang dalam kul 2.30 pagi…singgah umah jap…
Letak baju kotor…mak aku pn tunggu kat situ..
Selalu mak aku dgn abg aku lepas sembahyang raya terus balik sabak bernam..
Kali ni mak aku naik dgn aku pulak..
sbb abg aku nak balik kg naik volkswagen dia… barulah syokkk beraya...
Mak aku ni mane lah nak naik keta tu..dia kata sakit pinggang..hehehehe…
Dalam setengah jam macam tu rehat jap..pastu terus jalan lagi…
Sampai sg besar dah subuh…kitorang singgah umah makcik dulu…
Kitorang berkumpul kat sg besar dulu..nanti dah sume ade baru lah baraan ramai2…
Time nil ah sonok…sekali jalan je dlm 15 biji kete..
Kitorang beraya kat sg ayer tawar..kat ctu je mmg ramai sedara mara aku…
jommm layan gambo dulu.....................


inilah sedara mara aku..ni baru 6 keluarga....
sedara belah arwah abah aku...
walaupun arwah abah aku dah meninggal 11 tahun yang lepas...
kami tetap berkumpul macam biasa...
mmg akan kekalkan tradisi ni sampai ke anak cucu..


tema tahun ni adalah purple ye...hehehehe


beginilah keadaan kalo baraan...


alhamdulillah kenyang perut kami...naik je umah mesti ade makan2....tu yg best...


ni raya tahun bila ni?????
barulah klasik......masuk kampung naik volkswagen.....


ni le embah sedara aku..kitorang panggil dia embah wedok....(nenek perempuan)
ni embah belah mak aku....mak dan bapak aku kan seakmpung...
senang raya.....leh jumpa sekali....


paaa...tgk ape anak papa dah buat....
kan mama dah cakap jgn letak kotak tu merata.....


cik adik manis ni siap posing nak masuk umah orang....
tu baru intro....


kan dah cakapppppppp...
memang pantang nampak orang pegang kamera....


ade cam model tak??hehehe perasannnn
sebenar takut sgt nak jalan atas jambatan tu.....
terpikir kalo terjatuh ni..naya aku....
tapi sbb nak bergambar punya pasal......ku gagahkan jua...
nampak cam best je pemandangan kat ctu...





setakat itu je pose di atas jambatan..
karang letak banyak2 takut ade yg termuntah darah....hehehehe


aleesya dan kekasih pak lang....

lepas selesai beraya...kami pun jalan2 g BNO (Bagan Nakhoda Omar)..
setiap kali balik kg je mesti nak g ctu....


ni lah dia BNO..sampai pun dah petang....


sian aleesya..dah penat sgt....sampai tak sedar dia dah kat maner...huhuhu


encem tak abg syafik niii......


ni keluarga kakak aku...


budak kecik ni baru bangun..dia terkejut sedar2 kat tepi laut....


suka sgt gambo ni.....



macam nenek kebayan sedang memberi cucu dia makan...hehehe



ni pulak sepupu sepapat aku....ade pulak diorang kat ctu...


malam tu kitorang ramai2 tdo umah embah aku...
umah arwah bapak aku lah kiranyer...
umah tu umah kosong..setahun sekali je tdo ctu....
kalo satu keluarga je nak tdo ctu jangan haraplah...
tu sekali tdo ctu ramai2....


ni lah umah embah aku tu...
malam tu lak hujan lebat...dgn angin kuat..
masing2 risau kalo2 umah tu runtuh...
mane taknyer kedudukan umah tu pun dah senget sikit...
tapi umah ni banyak nostalgia nyer...

kami tdo ctu satu malam je..esoknya gerak balik kajang semula...
sebab hari rabu tu mak aku de appointment dgn DR...
aku lak khamis dah start keje.....
oklah dah malam ....nak tdooo....
nanti aku sambung Aidilfitri part 3 pulak...
sebab jumaat tu kami balik ke johor lagik.....


Monday, 28-Sep-2009 07:15 Email | Share | | Bookmark
::Aidilfitri 2009 Part 1::

 
 
 
Assalamualaikum....
hai semua....Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin..
sebulan sudah sy tak update FP ni..
ini kerana sy sgtlah bz pada bulan ramadhan...
macam2 perlu setelkan..ni pn bukannyer tak bz..
curik2 mase nak update...rase rindu sgt nak update....

Kawan2 macamane raya?hehehe...
kami anak beranak sgt lah gembira raya kali ni..
Aleesya pn dah besar...ini 1st time kami beraya sefamily...
last year sy dan aleesya saja beraya di sini..
papa aleesya mase tu beraya di Mekah...
so kali ni beraya sakan lah kami...walaupun cuti aku tak lame...
khamis jumaat dah kena keje..kan sy dah cakap sy sgt lah bz....
org beraya kami sibuk pulun wat tender...
nak dapat title pekerja cemerlang...yolah tuuuuuuu

bagi kami soal balik kg tak jadik masalah..
mmg sy yang nak raya pertama kat umah mentua..
sbb nya keluarga kaum kerabat sy akan berkumpul pada hari raya kedua...
untuk memastikan diri sy dapat join keluarga saya pada raya kedua...
jadi kami pn amik keputusan setiap raya pertama di johor...hehehe
baik tak aku....
jumaat malam lagi kami dah balik kampung...sampai sane ngam2 org baru nak bangun sahur...

ni gambo last ramadhan..biasalah kalo balik kg aleesya akan dikerumun dengan sepupunya...
mentang2lah dia yang paling kecik....


kesian kan tgk budak2 ni...anak sapa lah ni....sapalah mak bapak diorang ni...hehehehe..


aleesya dilayan seperti seorang puteri.....hehehehe


ohhh panas..panas....mane tak panas...tengahari buta tuu....


VIP seat..siap de mainan lagik....


main dalam longkang lagik...melekit dah badan dia ni....


tak sedar diri tu kecik....gaya macam budak beso nak naik beskal...


tolong papa pasang lampu.....rajin tul dia ni.....


ni mase malam raya...sonok main bunga api.....

utk pengetahuan kawan2 sume..aleesya dah de gigi yer...
dah tumbuh 2 batang....akhirnya tumbuh juga.....
lambat tul gigi dia tumbuh...risau aku dibuatnya...
kawan2 dia siap dah tumbuh gigi geraham...hehehe..
tapi takpelah benda lain dia cepat..gigi je lambat....
aleesya.. anggota badan sume dia dah kenal.....
mimik muka nangis..selsema...batuk sume dia leh wat....kelakar....


ni gamba kami anak beranak mase raya pertama..kaler tema utk raya pertama ialah maroon...


anak dan bapak.....aleesya panggil papa dia bapak.....panggil aku mamak....bagus tak anak aku....


buat sepupu sepapat sy.....jangan marah yer..
sy sorg je dapat duit rayer dari bakal uncle baru kita ni....
kalo abang2 dan kakak2 tak dapat duit raya dari bakal 'uncle' kita tahun ni...
abg2 dan kakak2 leh lah gunakan gambo sy ni utk minta claim pada raya tahun depan pula ye....
abg2 dan kakak2 leh lah minta 2 kali ganda..... ini bahan bukti.....


sy pandai layan tetamu....sume org sy salam...


aleesya dah boring.....dah pakai cantik2 papa lak tak bawak g beraya....


cantik tak sy...sape2 di luar sane nak jadikan sy menantu cepat2lah bagitau mak bapak sy....hehehe


sy tgh tunggu org dtg beraya..


inilah dia fashion baru sy... tak nampak sexy kan...

malam tu abg dan kakak sy yang duk belakang umah tu buat bbq...


anak beranak sibuk bakar membakar ni....


nyum....nyumm.....


kak yah siap bertambah2 lagik..


takutnyer tgk muka dia........................


mak budak yg ujung tu punyerlah beriya makan.....


kawan2 sy nak tunjuk kan gigi sy....
nampak tak....comel je kan gigi sy..baru nak tumbuh....


beriya nak tgk jugak....si kecik ni....


aleesya n de gangs......


budak kecik ni asik nak jalan je..... kan dah kena tangkap dgn mama....


budak kecik ni pantang kalo suruh posing.....


ini abg ami yang pandai cakap india....


aleesya dah tuka baju..panas....
sepupu dia suka manjakan budak kecik ni...


mereka berdua saling bermaafan..sebab mereka ni suka sgt bergaduh...
si kecik tu dah tak sabo nak balik....di seretnyer beg tu sampai depan pintu.....


aleesya dah mengamuk...


abg encem ni sgt sexy......muka tak bersalah masuk umah org dlm keadaan begitu...


mak dan abah dah standby utk sesi bermaafan....

sesi bermaafan...kita mulakan dgn yang tua dahulu.....
adik2 ikut belakang ye..





budak kecik ni tak terkecuali....


beriya minta ampun dan maaf...

sesi bergambar pula...


anak2 dan menantu2...


anak2, menantu2 dan cucu2....

lepas bermaafan kami pun bersiap2 balik ke sabak bernam pula....
raya belah keluarga saya pula....


Tuesday, 14-Jul-2009 08:47 Email | Share | | Bookmark
::Genting Highlands::

 
 
 
Minggu lepas kami sekeluarga jalan2 naik Genting...
last aku pegi mase kami berdua belum berkahwin..
kira2 dah 2 tahun lepas..
memang dah lame plan nak g genting..nak bawak Aleesya..
tapi tak jugak sampai..ade je halnyer...kebetulan minggu tu ej takde job...
so dapat le rileks sikit...tu yang sampai ke Genting..
tak tido kat ctu pun...pegi tengahari..malam tu baliklah...
bukannyer jauh pun...


sampai je terus g makan McD dulu...lapo...


aleesya dah menunjukkan kegembiraannyer.....


budak kecik ni geram sebab tak dapat naik kete yang comel tu....
sabar yer sayang..kalo sayang dah umur 3 tahun ke bolehlah sayang naik...


tgk aleesya tu..ape lah yang dia duk tengok tu...
sile perhatikan dagu dia yang comel tu..geram je tgk....


rupenyer si kecik tu duk perhatikan abang encem ni....hehehe
mase ni kami naik sampan yang dikayuh oleh abang yang tak bergerak2 ni..


sonok tul anak mama ni...


mase ni kami naik swan yang ade lampu banyak2 tu....
kitorang tak amik pakej indoor pun...bayar satu2 je...
susah de anak ni..cehhh....ke mak dia yang gayat....hehehehe...


aleesya dgn papa....


si kecik ni mmg nampak puas hati sgt bile dibawak berjalan....


lenguh gak aku asik dukung si kecik ni...
nak bawak stroller cam payah je nak lalu kat ramai org...
lagipun si kecik ni dah pandai berjalan..
maunyer dia nak duduk....


suke aleesya kalo disuruh berjalan..rase bebas....


terliuk lentuk...


kita ukur ketinggian sayang dulu yer....


tgk anak aku..punyerlah beriyer tgk ke atas...


ni pose macam dah tak larat nak dukung....hahahaha....


anak aku ni kalo dah penat pandai cari port sendiri nak duduk....


time ni dah rase sejuk...sebab dah petang....
sian aleesya....kesejukan..


bestnyerrr sejukkk....


gamba ni paling aku suke...si kecik tu sengih macam org beso....hehehe


papa dan anak daranyerrr...


aleesya ni suke betul kalo nampak bayang2 sdr...reflection....



siannyer anak mama ni....perhati dari jauh....




bila dah pandai berjalan..macam2 aksi dia buat...
alhamdulillah, sepanjang kami jalan2 kat ctu aleesya tak wat perangai..
agaknyer dia pun sonok dapat jalan2....


aleesya kena marah dengan papa...


papa aleesya yang tersayang.....


mase ni dah nak balik...
dalam pukul 7 lebih tu kami pun turun..
mak dan bapak dia ni dah penat sgt...

tulah aleesya bila dah pandai berjalan..
mak dia ni lah duk kene ikut dia dari belakang...
kalo kita dukung melalak nak turun...

ok lah nanti kita sambung citer lain lak....


Thursday, 2-Jul-2009 08:58 Email | Share | | Bookmark
::Birthday Aleesya::

 
 
 
Fuhhhhh…
Dah bersawang Fp aku ni..
Akhir2 ni aku agak bz dgn keje..dgn anak…dgn laki…
Sebulan lamenyer aku tak mengupdate FP ni..baru aku pasan…hehehehehe..
teruk tul aku...bz gile..dgn keje opis..kdg2 sabtu ahad kena dtg opis gak..
balik umah lak dgn keje2 umah + keje mengedit gambo lagi...hehehe..

Perkembangan terbaru Aleesya....
..dah laju berjalan...
..dah tak takut dgn org..
..makan banyak walaupun sekarang masih takde gigi..hehehe..pelik tul..
..dah pandai jalan mengundur..
..dah pandai pegi kat dinding..bersandar..pastu wat posing..

..suke sgt kat buku...suke bile kita bacakan dia buku...
..suke sgt pada kucing..
..suke sgt pada baby..macam dah paham je makne 'sayang'..
..kalo kita cakap pun macam dah paham..kalo cakap mandi, pegang baju nak buka...

11 Mei hari tu kakak aku selamat melahirkan anak ke empatnyer ….yg diberi nama Nur Imani Husna…rating Aleesya sudah turun nampaknyer…pasni Aleesya dah de geng untuk bermain…


ni lah dia Nur Imani Husna...setelah 6 jam dilahirkan..


sampai jer hospital terus kejutkan husna....


nampak tu..ade ciri2 seorang kakak tak?hehehe ...

26 Mei pulak genaplah usia Aleesya setahun…macam tak percaya anak mama dah setahun…mama dan papa takde lah wat party sebeday Aleesya ni..just sambut kecik2 je…


Happy Birthday sayang...hehehe..muke cam sedih je..
mase ni kat kampung..papa tak ikut..kitorang balik kampung dgn abg aku je..
papa sekarang sabtu ahad sgt bz..amik gambo org kawen ..
dah penuh jadual sampai bulan 12 ni...


geram dia tgk kek..dah tak sabo nak potong...


pandai dia suap kat mulut nenek..siap dia sekali nganga mulut...


abang syahmi suapkan aleesya..


kat kampung aku kalo tghari mmg panas..
tu yang mak aku pakaikan cucu dia ni bedak sejuk..
tgk aleesya...mmg suke sgt kat si husna ni...
mula2 main2 jari si husna...


lepas tu gerammm..dia terkam si husna ni....


ni pulak kek dari papa..kecik je....


nyum..nyum...


ni lah rupe aleesya kalo menangis...


dah pandai posing....betul tak aku cakap...
aku tak suruh pun dia posing macam tu..
reflection tuuu......


posing lagikkk.....serabai tul rambut...

2 Jun lepas Anniversary perkahwinan kami yg ke -2..Happy Anniversary papa..
hadiah?hehehehe...ade.....



Wednesday, 6-May-2009 07:06 Email | Share | | Bookmark
::Aleesya mandi sungai::

 
salam...
waaaaa dah lame tak update...
dah berhabuk dah FP aku ni...
sbb terlalu malas sejak akhir2 ni..

sabtu hari tu kami balik kampung..
balik kampung aku ler...lame dah tak balik...
lagipun cuti 3 hari kan...

aleesya sekarang dah berusia 11 bulan..
lagi beberapa hari iaitu pada 26 mei ni genaplah usia dia setahun..
kejap je kan..macam tak caya..sakit bersalin pun macam terasa lagik...

apa yang aleesya dah pandai sekarang?
sangat lasak...lebih2 lagi sekarang ni dia asik nak berlatih berjalan...
dah pandai panjat sofa...dah pandai turun katil..
mula2 dia tak pandai gak turun katil..asal nak turun je mesti nak kepala dulu..
pastu papa dia pun ajarkan lah...kalo nak turun kena pusing kan badan dulu...
pastu baru turun kan kaki perlahan2..sejak dari tu kejap2 nak turun katil...
dah expert...

sekarang kalo letak dalam walker je melalak..nak kuar..
bila dah kuarkan, mulalah dia yg akan tolak walker tu...
kdg2 sampai ke dapur dia tolak..samelah dgn keta kecik dia tu..
bukannyer nak naik..dia tolaknyer keta tu...nanti kami pun akan ekori dia lah..
takut dia nyer yang akan terbalik ke belakang...

kalo nampak kucing je mulalah panggil 'at'...nak sebut cat tak boleh lagi...
kalo kuar umah je...'at', 'at'...dah pandai tunjuk..nak ape2 je tunjuk...
kadang2 kalo bawak gi shoping kalo dia berkenan kat sesuatu benda tu mulalah tunjuk..kalo kita wat tak tau mulalah melalak...

dah pandai salam cium tangan..kalo cium tangan tu siap berbunyi lagi....'mah'...
ummuah lah tu...hehehe...kalo dia berjaya wat paper..
pastu kitorang tepuk tangan mulalah wat muka bangga...sengih..
sampai berkerut idung....

sebut pasal gigi...hehehe aleesya takde gigi lagi...
kami pun pelik...kawan2 dia yang lain ramai yang dah tumbuh...
dia nyer ntah bile la nak tumbuh...makan dah macam2..
tapi takde gigi...

ok lah layan gambo dulu...
ahad tu mak aku takde..g anta anak jiran aku kawin...
pagi tu kitorang duk kat umah je..lepak2 kat luar...
aleesya sonok lah dapat berlatih jalan...luas ckit...
kalo kat umah kan sempit...



wooo..woooo....beratnyer basikal ni....


check dulu tali brek...ok ker tak...


macam sedap je tali brek ni..rase ckit lah...


dah ok ni....


baru lah leh naik...


senget lak aku duduk...al maklumlah dah lame tak naik...




ok tak saye duduk...


kalo nak bawak sambil silang tangan pun bole jugak...


ok pa...dah ready ni...


bestnyerrrr..lajunyer papa tolak.....


papa ni suruh aku nyanyi pulak....nak nyanyi lagu aper ye...


sy ade idea pa....nak nyanyi lagu burung kakak tua....


burung kakak.....tua.....


hinggap di jendela.........(penuh penghayatan)


nenek sudah...tua.....(kena tarik ckit suara)...


giginya tinggal dua.....hehehe


gelek ckitttt....


sekian....ooopppss..terlebih sudah....



duduk dulu..dah penat menyanyi...



merangkak lah..malas nak jalan..lagipun sy ni kecik lagik...





menyelit je aleesya kat ibu dia...ibu tu pn tak lame lagi nak ade baby...
pasni dah tak leh nak menyelit lagik lah ye aleesya...
tgk aksi dia kalo salam..mulalah tersengih kalo dia salam pastu kita tepuk tangan..
kononnyer/mmg pun anak mama ni pandai lah ye..tu yg tersengih...bangga...

pastu tengahari kitorang g Bahau..
saje g jalan2...sesambil tu leh carik makan...
dah mak takde..nak masak malas...
mula2 g econsave dulu..cari barang2 yang dah abis...
pastu g makan kat pizza..lagipun kakak aku teringin..
dia cakap sebelum dia deliver dia nak makan pizza dulu...
dah orang mengandung cakap camtu, so kita kena turutkan lah ye...
(sememangnyer kami ni pun mmg nak makan pizza pun)


order dulu...


aleesya taknak duk diam..ajak jalan2...nasib baik lah kat ctu tak ramai org..


siap posing lagik...
aku ni kan tak tau lah nape bila bergambar je mesti aku pakai baju ni...
baru aku pasan..macam dah takde baju lain..
bila aku pakai baju lain tak maulah pulak bergambar..macam takde perasaan...
ni sume secara kebetulan...hahahaha


makanan dah sampai...




beriya anak aku makan......



lepas makan, singgah kedai depannyer pulak...
kakak aku nak beli handphone...
tgk anak aku dah merayap..
mane taknyer duk pilih hp dekat 1 jam...
boring anak aku dibuatnyer....

balik jer dari Bahau singgap jap kat jeram serting...
laki aku nak mandi manda kat sane lak...
bila cakap je nak mandi mulalah anak sedara aku ni nak ikut..
dgn tak bawak bajunyer...so pas beli hp tu g singgah beli baju n suar pendek jap..
sampai ctu je dah kul 5...kalo kul 5 air sungai tu lagi lah sejuk..


sampai je terus carik port..takleh g tinggi2 sgt..
sbb kakak aku tak larat dah nak naik...



aleesya dah geram2 tgk air..
yerlah seumur idup aku lom penah bagi dia mandi air sungai atau laut...
mula2 letak..takut2 gak dia...sbb sejuk...





dia dah nak start panas...hehehe..tadi baru start enjin...
mulalah pegang2 air..pastu kocak2 ckit..pastu sengih..suke...
yang aku gelihati tu air tu pun dia nak masuk mulut...
nak rase kut...



gigil sejuk....


rase lagi air.....



dah sonok sgt lah tu....gelak je....



mandi dalam satu jam..pastu siap2 nak balik..sbb dah petang...
on the way balik singgah pasar malam...
tak larat nak masak...beli je..
pastu kul 10 malam balik kajang lak...

k lah kengkawan..sekian yer cerita dari saye...
nanti update lagik...


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net